Rovnou na obsah Rovnou na menu
Menu
Obec Lískovice
ObecLískovice

Živelní katastrofa v zahraničí

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Živelní katastrofa v zahraničí

4. Základní informace k životní situaci

Pomoc při živelní katastrofě, jenž postihla občana České republiky v zahraničí.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci jedná občan České republiky, který byl živelní katastrofou v zahraničí postižen, příp. osoba blízká.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

V případě živelní katastrofy v zahraničí se občan České republiky bezprostředně řídí pokyny místních krizových složek.

Dále se může obrátit (se žádostí o pomoc nebo o poskytnutí informací aj.) na zastupitelský úřad České republiky v zemi svého pobytu a nahlásit svůj pobyt v zasažené oblasti.

Jestliže v dané třetí zemi nepůsobí zastupitelský úřad České republiky, může se občan České republiky obrátit na některý ze zastupitelských úřadů Evropské unie v zemi svého pobytu.

Pokud občan České republiky cestuje do zahraničí s cestovní kanceláří, postupuje dále v souladu s pokyny delegáta; pokud cestuje do zahraničí služebně, postupuje dále v souladu s pokyny přijímající organizace.

V případě cest do rizikových oblastí v zahraničí je možné (žádoucí) se dobrovolně zaregistrovat v databázi Ministerstva zahraničních věcí České republiky - systém DROZD ("Dobrovolná registrace občanů České republiky při cestách do zahraničí").

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Telefonickým či jiným spojením s místy uvedenými v bodě 08.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Občan České republiky se může obrátit (dle konkrétní situace) na:

  • krizové, bezpečnostní a pořádkové složky v zemi svého pobytu,

  • cestovní kancelář, se kterou do zahraničí odcestoval,

  • přijímající organizaci zajišťující jeho pobyt v zemi.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Zastupitelské úřady České republiky a Ministerstvo zahraničních věcí České republiky mají nepřetržitou diplomatickou službu, která je určena pro naléhavé a vážné případy.

Nouzové linky jsou zveřejněny na internetových stránkách Ministerstva zahraničních věcí České republiky (naleznete je u daného státu, v části "kontaktní český úřad").

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Doklad totožnosti, z něhož vyplývá, že je žadatel o pomoc státním občanem České republiky.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Potřebné formuláře jsou (dle povahy žádosti o pomoc) k dispozici na zastupitelském úřadu České republiky, příp. na zastupitelském úřadu Evropské unie (pokud v dané třetí zemi nepůsobí zastupitelský úřad České republiky).

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Za pomoc spočívající v poskytnutí rady, informace nebo zprostředkování kontaktu (za účelem řešení této životní situace) zastupitelské úřady poplatky nevybírají.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůta pro vyřízení žádosti o pomoc není stanovena.

Pomoc zastupitelskými úřady je poskytována tak, aby byla efektivní.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další občané České republiky, kteří byli dotčeni živelní katastrofou.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Žadatel o pomoc poskytuje součinnost dle požadavků osloveného zastupitelského úřadu, místních krizových složek, přijímající organizace či cestovní kanceláře.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu místa uvedeného v bodě 08.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Podle interních předpisů Ministerstva zahraničních věcí České republiky, příp. podle předpisů členských států Evropské unie.

18. Jaké jsou související předpisy

Právní řád České republiky, příp. právní řády členských států Evropské unie.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

21. Nejčastější dotazy

 

22. Další informace

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Odbor konzulárních činností Ministerstva zahraničních věcí České republiky

26. Kontaktní osoba

Nevyplněno

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

10.02.2015

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.08.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

 

Obecní úřad

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Odstávky ČEZ

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Přihlášení k odběru zpráv

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím SMS a e-mailů
nahoru
  • ​​ 1. zmínka - 1295
  • ​​ 240 obyvatel
  • ​​ 2 místní části
  • ​​ SDH
  • ​​ Kaštanová alej
  • ​​ Obecní hospoda
Místní části
Lískovice
 
Tereziny Dary